tisdag 30 mars 2010

Sjunga och vår

I lördags kväll när du blivit trött låg du i min famn och plockade med lite olika saker medan jag sjöng för dig. Ibland sjöng du med (ma ma ma, ta ta ta i en fin egen melodi) och när jag sjöng "En sockerbagare" och kom till "han bakar kakor mest hela dagen" sa du "kaka". I andra versen, när mamma sjöng att det hänger hästar i fönstret sa du "iiiih". Vi sjöng den låten många, många gånger och du tyckte det var jättekul! Och jag tyckte det var underbart.

Natten till i söndags ställde vi om klockorna och går nu efter sommartid, vilket innebär att det är ljust längre på kvällarna. I går firade vi det med att gå ut och gunga efter kvällsmaten. Du skrattade så ljuvligt när pappa och jag tog fart på dig. Du hade dina gummistövlar på dig, de är svåra att gå i så du valde att krypa i stället. Fram och tillbaka, fram och tillbaka på stenplattorna och lite på den geggiga gräsmattan. När du var på väg bort från mamma och pappa stannade du upp då och då, vände dig om och log stort mot oss. Mamma och pappa tittade på dig och log mot varann. Vilken tjej vi har!

Inga kommentarer: