tisdag 23 mars 2010

Bygga och läsa

Det var väldigt trevligt att ha Elias med familj här i helgen. Ni lekte väl kanske inte så mycket, men bråkade i alla fall lite om samma leksaker!

I lördags var vi också på kalas och firade Camillas födelsedag. När du fick se på hennes katt pekade du och sa "kisse"! Och du vågade klappa den lite på örat.

När mamma kommer hem på kvällarna berättar du livligt vad ni gjort under dagen och vi bygger med lego och läser böcker. Du har en stor aptit - i dag åt du först en Siri-portion kålpudding och blev sen riktigt arg innan vi förstod att du ville smaka av woken som vi åt. Du var så söt när du åt nudlarna.

När du började bli trött i kväll fick du nappen och du satt i mammas knä och vilade huvudet mot mitt bröst. Jag luktade dig i nacken och klappade din lilla hand. Varje gång jag har dig nära känner jag att detta - just detta - är livet när det är som bäst.

2 kommentarer:

Maria sa...

Inlägget gör mig varm i magen. Underbara Siri!

Sofia sa...

Mamma-dotter-mys! Underbart härligt! Ja man vill inget annat än att bara leka, mysa och leka lite till med de underbara små!! Onödigt ont att man måste jobba oxå... Men då är det bästa att komma hem och få små superhårda kramar runt halsen :-), då är det nästan värt att vara borta en stund hemifrån ;-).

Kramar Sofia