söndag 7 mars 2010

Mamma, heeej!

Jag hade tänkt att skriva om vårt första år tillsammans, men du är sjuk och mamma är trött, så trött. Så jag tänker berätta om hur härligt det är när du vaknar på morgonen i stället. För när du vaknar börjar du låta lite och oftast är du glad. När mamma kommer in i ditt rum står du i sängen och så får du syn på mig och säger: "Mamma, heeej!" med ett stort leende på läpparna.

Det fyller upp hjärtat, det gör mig varm.

I går fick vi åka till jourcentralen eftersom det rosslar och väser när du andas, och en läkare lyssnade på dina små lungor, tittade i dina öron och i din mun. Det lät och såg ganska bra ut, skönt! Nu sover du och hostar lite i sömnen och ibland gnäller du till för det gör nog ont att hosta. Älskade lilla tös, bli frisk nu!

2 kommentarer:

Maria sa...

Krya på dig-kramar!!!

Anonym sa...

Krya på dig, Siri! Det börjar bli dags att ses snart, men jag förstår att det är fullt upp nu när din mamma måste ta igen all tid som hon "jobbar bort" :-)

Kram från Svea & mamma