måndag 29 november 2010

Tiden går fort

Du vet när du fyller år, du vet när Nora fyller år. Du kan höger och vänster, du kan räkna och du kan en hel drös med bokstäver. Du kan texten på massor av sånger och du hittar ibland på egna texter, som jag redan berättat om. Du kissar och bajsar ofta på pottan och sover inte på dagen längre verkar det som. Varken i fredags eller i söndags sov du och nu står du i din säng (mamma smög förbi förut). Du får vara en stund till ifall du somnar, men jag hör hur du sjunger. Tiden går fort sägs det och jag undrar om du vet att du inte är äldre än 20 månader? Du är en så duktig tjej!

I fredags var du och pappa på teater, ni hade haft en mysig stund. Du satt stilla och tittade nyfiket på. I lördags var din kompis Ester här med sin mamma och pappa och vi bakade pepparkakor och åt middag. I går skulle Nellie med familj kommit, men då snöade det så mycket så de blev hemma. I dag har vi varit på Droppen, du trivs verkligen bra där.

Underbara tjej, nu ska mamma smyga till din dörr och lyssna på vad du sjunger.

1 kommentar:

Maria sa...

Du är så duktig Siri! Jag saknar dig och hoppas att vi ses snart, snart! Jag vill höra dig sjunga och jag vill leka!

Kram från Majas mamma