måndag 15 november 2010

Magi!

Jag vet inte hur många timmar jag stått i ditt rum om natten, eller utanför din dörr och lyssnat, Siri. Jag vet inte hur många gånger jag så tyst jag bara kan smugit in till min säng igen och så ljudlöst det går dragit täcket över mig igen för att inte väcka dig. I natt gick jag fram och tillbaka till ditt rum många gånger, sa "sch!" både mjukt och hårt, klappade dig på kinden, lyfte upp dig för att kramas länge och gav dig välling. Som väl är sover du nästan alltid hela natten, men när du vaknar tar det alltid minst en och en halv timma innan du sover igen.

I natt tog det drygt tre timmar innan du blev tyst och somnade, Siri. Då var klockan efter fyra och mamma var både trött och frustrerad. Din syster sov som väl var genom hela äventyret och vaknade vid kvart över fem för att äta och somnade sen om (du sa något då också, men jag tror att det var i sömnen). Tjugo över åtta väcktes mamma av Nora som då fick mat och då vaknade även du. När jag kom in i ditt rum sa du glatt "Godmorgon!" och som i ett trollslag försvann all trötthet och frustration!

Inga kommentarer: