söndag 28 februari 2010

Den sista

I dag har vi haft barnkalas, för snart fyller du ett år! Ester, Lucas, Nellie och Eric har varit här och mumsat bullar och tårta. Du har fått fina presenter och haft en rolig eftermiddag. Tänk vilka fina vänner du har! Det var synd att Svea var sjuk, annars hade hon också varit här och lekt!

I går var söta Maja från Örebro med familj här och lekte. Det var också mysigt! I går lossnade det också riktigt ordentligt och du går jättebra nu! Vår stora duktiga tjej!

Men så kom tillslut dagen, den sista. Från i morgon jobbar mamma heltid och således ska du och pappa vara hemma heltid! Jag vet att ni kommer att ha det superbra, men för egen del tycker jag att det känns jobbigt. När jag tänker på hur det kommer att vara dag ut och dag in utan ditt leende och dina ljuvliga pussar gör det ont, ont i bröstet. Samtidigt är jag vansinnigt glad för att jag får sakna dig och komma hem till dig på kvällen. Dessutom unnar jag verkligen pappa att få uppleva detta med dig!

Mars, april, maj och juni. Sen tänker mamma inte jobba mer, för i juli blir du storasyster.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är så ledsna över att vi missade ditt kalas, Siri! Svea är fortfarande inte riktigt bra i sin mage, men vi hoppas att hon snart är frisk igen.

Du är så duktig som går alldeles själv nu. Du kommer bli en så fin storasyster.

Jag förstår verkligen hur du känner inför att jobba, Marina. Jag kan redan bli ledsen av att tänka på att börja jobba, fast det är ett tag kvar för mig. Lycka för dig är ju iallafall att du snart får vara hemma igen och då med två små kottar.

Hoppas vi snart kan ses, trots att det blir fullt upp med jobb och så.

Många kramar från Marina & Svea

Anonym sa...

Hej Siri!
Idag fick farmor se dig knalla runt som en stolt... - ja inte tupp precis men söt pussgurka! Du var självlysande av stolthet. O pappsen lyste ikapp! Kram på er alla! Vi ses alldeles snart igen.

Maria sa...

ÅH vad härligt med kalas! Imorgon är det din dag!! Hurra hurra några timmar tidigt :-) Kram!

Nellie, sofia och Martin sa...

Det var så mysigt att få komma på Siris kalas! Och imorgon blir du stora tjejen Siri! Grattis grattis Siri!
Kram