tisdag 23 februari 2010

Närhet

Du har varit lite orolig några dagar, du är lite förkyld och kanske har du en tand på gång? Du har vägrat dricka välling när du ska sova och du har sovit hos mamma och pappa ett par nätter och du ligger så nära. Det är mysigt! Men varken du eller jag sover nog särskilt bra egentligen.

Men härom natten låg du på min arm och vi andades samma luft. Du la din lilla arm om min nacke och kramade och klappade mammas hår. Då finns ingen trötthet, ingen oro, inget ont. Då finns bara närvaro, stillhet och oändlig kärlek. Du är så otroligt vacker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken underbar känsla! Kram Farmor

Anette sa...

Jag känner igen känslan och den är bäst.

Emma sa...

Åh..älskade ungar...

Anonym sa...

Jag minns dina armar om mig både när du var liten och nu. Det är underbart. Mamsen