söndag 24 januari 2010

Slutet och början

I morgon får du och pappa vara hemma tillsammans hela dagen, för då ska mamma jobba. Jag tycker att det är jättejobbigt och har kramat dig extra mycket hela helgen, och som tur är har du också varit kramig. Jag vet också att det är jobbigast för mig (vilket är skönt att veta!), för du får ju vara hemma med pappa i stället, och det är ju lika bra som mamma!

Nu är min mammaledighet delvis över för den här gången, men som tur är så får vi en mjuk och skön övergång eftersom jag bara ska jobba halvtid i februari (fast hela dagar). Från mars får du och pappa mysa med varandra varje dag!

När jag tänker på vilken underbar tid vi har och har haft tillsammans blir jag varm och glad i hela kroppen. Du har gjort sådana enorma framsteg under året - det är bara drygt 10 månader sedan du föddes men ändå har du redan blivit så stor och duktig tjej! Ditt mjuka fjun på huvudet har vuxit och dina armar och ben har blivit starka och du kan både klappa händerna och gå. Du kan prata lite och du skrattar världens vackraste skratt! Du är fantastisk och underbar och nu gråter mamma - du har en sån lipsill till mamma du lilla barn.

Snart ska jag gå och lägga mig men innan jag gör det ska jag smyga in i ditt rum och klappa dig på kinden och titta på dig en stund. Tänk att du är här! Tänk att du är min och pappas!

1 kommentar:

Marina sa...

Hoppas att du haft en bra första dag på jobbet, Marina!

Hoppas att du och pappa haft en riktigt mysig dag hemma också!

/Marina P