fredag 16 oktober 2009

Världens bästa barn

Du vet hur jag brukar säga att jag älskar dig villkorslöst? Det gäller alltid, även klockan fem i morse när du inte ville somna om utan låg och sparkade på mig. Det gäller också när du somnade om vid sex och sov ett par timmar till, men även när du vägrar äta frukost, pruttar med munnen när jag ska borsta dina tänder och när du biter mig.

Nu har du somnat (jag hör hur det gnisslar om nappen när du tuttar på den) så nu passar jag på att skriva, för vet du?! Förut satte jag mig vid datorn och du lekte på köksgolvet när jag plötsligt ser att du står på knä vid stolen! Jag missade när du reste dig! Som tur är har du visat mamma hur du gör, jag har också fått det på film.

I går fick du din första fläskläpp, du tippade framåt när du satt på golvet. Men efter några tårar var det full fart igen. I natt har din tredje tand brutit fram, din första tand i överkäken. Denna vecka har du också börjat pussa din vackra spegelbild. Sötis!

Som sagt händer det hur mycket som helst nu hela tiden, det är en förmån att få uppleva det. Jag har världens bästa barn i dig och Nils.

Inga kommentarer: