onsdag 1 juli 2009

Sova gott

I går somnade du på pappas arm redan vid halv nio, Siri. Det är ganska tidigt för dig, du brukar somna runt tio. Men du hade inte sovit så mycket i går, dessutom är det så varmt!

I morse när jag vaknade låg du på mage och sög på tummen. Du hade då sovit i elva timmar i sträck! Älskade barn, du sover så gott. Nu ligger du bredvid mig på madrassen och pratar och spottar, du är så söt. Nu ska vi sjunga om alla gossedjuren du har; om apan, björnen, kaninen (som får bli hare när vi sjunger, mamma kan ingen sång om en kanin), katten och hunden.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är en liten kanin, liten fast ovanligt fin, och öronen mina är långa och fina och viftar som öronen ska, vift, vift.

Jag tror att det är makarna Wislander som skrivit. (Mamma Mu, mfl)

Kram Maria H

Marina Lagerberg sa...

Tack Maria, den kan jag ju! Kan du någon om ett lejon också?

Kram

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=1_FSyWgytnQ