söndag 7 juni 2009

Födelsekalas

Oj, vilken dag! Alla dina närmaste släktingar och vänner har firat dig i dag, Siri. Alla utom din bror såklart, fast han firade dig nog på sitt eget lilla sätt.

I dag har vi firat dig, att du är här. Att just du är här, vår underbara dotter. Alla ville hålla dig, men du blev ledsen av all uppståndelse och alla ljud. Du trivs bättre med några i taget och det är bra att du säger ifrån även om jag inte vill att du ska vara ledsen.

Du har fått så många fina presenter min skatt, och vi har redan sjungit alla visor i "Sjung med djuren" två gånger och du har nyfiket tittat på hästen, katten, grodan och de andra. I morgon ska vi nog läsa lite i de andra böckerna och så småningom kan du ha de fina kläderna du fick.

Så småningom. Vilket vackert uttryck. För du finns hos oss nu. Och så småningom.

2 kommentarer:

Kristian sa...

Tack underbara Siri för att jag fick komma på ditt kalas! Och förlåt att jag stannade så länge, men jag trivs så himla bra med dig och dina fina föräldrar att jag gärna stannar till läggdags.
Du blev så väldigt ledsen när jag höll dig att jag blev lite rädd, så därför var det också skönt att stanna och få se dig räcka ut tungan åt mig och le ditt vackra leende. Fast oavsett vilket humör du är på kommer du alltid att platsa på min topplista!

Maria sa...

Så härligt! Djur är roligt och nästa gång vi ses kanske Maja kan berätta för dig hur de olika djuren låter. Längtar efter att få se ditt leende. kram till dig!