söndag 18 april 2010

Ett hjärtformat sår i pannan

Vilken helg vi har haft! Vi började redan i fredags (klockan fyra vaknade du...) med att mamma slutade tidigare på jobbet och följde med dig och pappa på babysimmet. Där fick du testa att flyta i en likadan flytväst som du har. Det var inte så värst härligt, men nu har du i all fall testat det!

Vi fortsatte fredagen med att shoppa fina, rosa jympaskor till dig. Åh vad du gillar de skorna! Söta älskling, du vill gärna ha dem på dig hela tiden. Vi köpte några fina sommar-kläder till dig också, så nu får vi hoppas på lite värme! Kvällen bjöd på mys och lek och snart var det lördag. Då åkte vi och kollade på huset som mormor och Birger bygger, sen åkte vi och köpte vårblommor till Nils. De har vi planterat i dag, det blev jättefint!

Efter kvällsmaten duschade du och jag tillsammans och tvättade varandras hår. Nu sover du och mamma vilar lite för första gången den här helgen. Kotten sparkar i mammas mage och Nils busar i mammas tankar. Livet är så stort och svårt och enkelt.

3 kommentarer:

Sofia sa...

Saknar Er! Alldeles för länge sen vi träffade dig Siri, din mamma och pappa. Hoppas vi kan träffas snart!

Kramar Nellie, Martin och Sofia

Anette sa...

Jag vet inte någon som kan formulera känslor i text som du kan, du skriver superfint tycker jag!
Bamsekram Anette!

Emma sa...

Jag instämmer med Anette. Du har känsla för ord min vän.