torsdag 24 februari 2011

Jag älskar Siri...snart 2 år

Jag älskar dig så vansinnigt mycket, Siri! Det finns tillfällen då det verkligen känns i hela bröstet, när mamma nästan går sönder av kärlek. Här kommer ett urval:

• När du överlyckligt utropar "bokmärke" när du kissat på pottan
• När du tittar mig i ögonen och säger "mår du bra, mamma?"
• När du vill ha hjälp med något och säger "Mamma hjälpa dig?"
• När du snabbt påpekar "mamma spillde" när jag gör just det
• När du hämtar en bok och säger "Sitta mammas nä"
• När du tittar på Nora och säger "älskar dig lilla hjärtat"
• När du dansar
• När du ger mig en kram
• När du håller nappen under tiden vi borstar tänderna och lydigt väntar med att stoppa den i munnen tills vi är klara
• När du leker rollekar med dina dockor eller legofigurer

Listan kan göras oändligt lång, Siri. Det finns fler punkter på listan än stjärnor på himlen! Jag älskar dig, Siri! Mamma älskar dig så enormt mycket.

Inga kommentarer: