måndag 20 september 2010

Den du är

Varje dag med dig är ett äventyr. Hela världen är en enda stor lekplats för dig och alla omkring dig är lekkamrater. Din glädje att upptäcka och utforska gör mig så glad och stolt. Du lägger små saker i större, du trycker på knappar och klättrar, du hjälper till och säger ifrån. Du leker med Nora och läser med mig och pappa, ibland läser du för oss. Du kan många böcker utantill och du lär dig fler och fler sånger och ramsor. Du säger fyraordsmeningar och förstår nästan allt vi säger till dig.

Mamma är så stolt över dig och jag älskar dig oändligt. Men jag vill att du ska veta att jag hade älskat dig minst lika mycket även om du inte kunde prata eller springa runt. Jag älskar dig för den du är och inte för vad du presterar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Söta, goa Siri - vi längtar efter att få träffa dig igen. Hoppas det snart blir av. Kram från Marina & Svea