tisdag 8 december 2009

Världens bästa tisdag

I dag har du och jag varit hos din kompis Lucas och hans mamma, det var supermysigt! Sen åkte vi hem till pappa, lyssnade på musik och dansade och sjöng. Du klättrade på din pappa, vi pratade om din storebror, grät till en igenkännande låttext, pussade dig och grät sen några glädjetårar.

Jag strök mitt finger över din panna och kramade dig framför spegeln. Du tittade på dig och lite på mig och jag blir så varm av att se dig, så uppfylld av att du finns i vårt liv. Du och din bror är glädje. Det är förjävligt att det inte får vara bra så.

Jag önskade att du inte skulle behöva lägga dig i kväll. Jag ville spara den där stunden för alltid. Det som fick mig att släppa taget är vetskapen att i morgon kommer världens bästa onsdag. Ännu en onsdag med dig.

Inga kommentarer: