måndag 25 maj 2009

Hälsa

För några veckor sedan pratade sköterskorna från bvc om föräldrahälsa på öppna förskolan, men då kunde jag inte vara kvar, Siri. Jag tycker att det är löjligt att prata om att det är ett problem att man inte hinner äta ifred för att barnen vill sitta med. Jag tycker inte det är ett problem! Jag vill ha dig med, Siri! Jag kan inte nicka instämmande när andra mammor blir irriterade på att de inte får någon egentid, för jag vill inte ha någon egentid! Jag vill ha tid tillsammans med dig, det var därför jag valde att försöka bli förälder från början. Egentid har jag haft i alldeles för många år tidigare.

För mig är det enda viktiga att du lever och mår bra. Jag kommer självklart i andra hand.

4 kommentarer:

Anette sa...

Klokt tänkt av dig, vi i branchen tycker att det är ett problem med denna önskan om "egentid". Barnen behöver verkligen inte vara ifrån sina föräldrar när de är så små.
Det skapar bara otrygg anknytning något Siri verkligen inte verkar lida av:-)
Kram Anette.

Anonym sa...

Kära nån så konstigt man tänker i dessa dagar.... barn är ingen självklarhet, barn har inte bett om att få komma, vi har bett dem komma!(förhoppningsvis) Se då till att älska dem ALLTID hur det än är. Egen tid har vi precis hela tiden o i den räknas alla in i ens närhet hela tiden. Tycker farmor sådeså.

Anette sa...

Bra farmor!
Egentid är familjetid.

Anonym sa...

Oh! Jag beundrar dig så! Du är en klok och dådkraftig kvinna Marina!
Kram medelsvensson